RWE obniża ceny energii swoim klientom indywidualnym w Warszawie

  • Jako pierwsza spółka energetyczna w Polsce RWE obniża ceny taryfowe energii klientom indywidualnym, spółka świętuje w ten sposób 10 lat działalności na polskim rynku
  • Dzięki specjalnej ofercie klienci RWE będą mogli zyskać dalsze znaczące oszczędności, w sumie nawet 800 kWh
  • RWE podsumowuje inwestycje zrealizowane w Polsce

RWE, jedna z największych grup energetycznych w Europie, obchodzi w tym roku 10 lat obecności na polskim rynku. Z tej okazji RWE Polska spółka sprzedająca energię elektryczną ponad 900 tys. klientów, jako pierwsze przedsiębiorstwo energetyczne w Polsce,obniża swoim klientom cenę taryfową za energię elektryczną. Od 1 lipca 2013 cena za energię elektryczną w taryfie dla gospodarstw domowych spada o 4 proc. Oznacza to, że rodzina zużywająca średnio 2300 kWh rocznie, oszczędzi równowartość 45 kWh do końca roku.
RWE wprowadza również specjalną, jubileuszową ofertę o nazwie „Tańsze Gniazdko”, która pozwoli na uzyskanie dalszych oszczędności w opłatach za energię elektryczną. Aktualni klienci korzystający z taryfy G RWE będą mogli wybrać spośród trzech wariantów nowego produktu na lata 2014, 2015 i 2016, w ramach których otrzymają upust od obowiązującej taryfy odpowiednio o 2,3 lub 4 proc oraz paczkę energii gratis. Rozwiązanie to pozwala na uzyskanie oszczędności nawet do 800 kWh w trakcie trwania umowy.
Komunikację oferty wspiera kampania reklamowa „Tańszy prąd w Twoim gniazdku”. opracowana we współpracy z agencją TBWA oraz domem mediowym Equinox. Kampania potrwa od 16 maja do 30 czerwca. Jest skierowana do mieszkańców Warszawy.

Obniżka cen i specjalna oferta to ukłon w stronę klientów, którzy już od 10 lat korzystają z usług RWE Polska.

„RWE w Polsce jest obecne od 10 lat. W tym czasie zainwestowaliśmy 4,7 mld PLN, m.in. w zakup STOEN, modernizację sieci energetycznej w Warszawie, obsługę klienta oraz budowę elektrowni wiatrowych. Stawiamy na konkurencyjność, innowacyjność oraz jak najlepsze rozumienie kierunków rozwoju branży oraz oczekiwań klientów. Rynkowe podejście, jest dla RWE naturalnym środowiskiem, w którym funkcjonuje na pozostałych rynkach europejskich. Wyznaczamy na polskim rynku standardy w zakresie standardów obsługi klientów i atrakcyjności oferty, dlatego też jako pierwsza  spółka sprzedażowa w Polsce zdecydowaliśmy się na obniżenie cen energii dla klientów indywidualnych. Chcemy w ten sposób podziękować naszych klientom za zaufanie i korzystania z naszych usług” – komentuje Filip Thon, Prezes RWE Polska i Członek Zarządu RWE East.
 
10 lat

RWE rozpoczęło działalność w Polsce w grudniu 2002 r. wraz z zakupem warszawskiego zakładu energetycznego STOEN. Firma przeprowadziła udaną prywatyzację, za co została wyróżniona prestiżową nagrodą „Tego, który zmienia polski przemysł". Jurorzy uznali, że proces ten potwierdził, iż prywatyzacja w energetyce może być korzystna gospodarczo i społecznie, a RWE należy do tych spółek, które najlepiej przygotowały się do uwolnienia rynku energii dla wszystkich odbiorców.
RWE przez 10 lat obecności w Polsce zainwestowało łącznie 4,7 mld złotych. Suma ta obejmuje: zakup akcji STOEN, inwestycje w infrastrukturę i sieć energetyczną Warszawy, inwestycje w budowę farm wiatrowych w Polsce oraz nakłady na nowoczesne rozwiązania IT, które pozwoliły na zintegrowanie systemów bilingowych i znaczące podniesienie standardów obsługi klienta. 
 
Standardy obsługi klienta

RWE Polska na przestrzeni lat niemal całkowicie zmieniło obsługę klienta stawiając na nowatorskie, w większości przypadków pierwsze rozwiązania w branży energetycznej, min:

  • Centrum Kontaktu z Klientem (CKK) umożliwiające klientom całodobowe (telefonicznie lub przez Internet); załatwianie większości spraw związanych m.in. z podpisaniem umowy, płatnościami czy przyłączeniami do sieci
  • obsługę klientów w najpopularniejszych warszawskich galeriach handlowych (Arkadia i Galeria Mokotów);
  • E-BOK, który zapewnia przez Internet całodobowy dostęp do aktualnych umów, stanu konta odbiorcy, informacji o płatnościach, a także przeprowadzonych odczytach liczników i historii zużycia energii;
  • E-faktura, dzięki której klient otrzymuje mailem rachunek za energię wraz z podstawowymi danymi dotyczącymi płatności
  • Aplikacja iRWE na iPady i iPhony, za pośrednictwem której klienci mogą w łatwy sposób znaleźć informacje o biurach obsługi klienta, lokalizacjach stacji do ładowania samochodów elektrycznych, czy skorzystać z mobilnego dostępu do e-BOK;

Potwierdzeniem wysokiej jakości obsługi i satysfakcji klientów jest przyznanie firmie, jako pierwszemu dostawcy energii w Polsce, certyfikatu Dobra Umowa przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Ponadto RWE było czterokrotne nagradzane Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.

RWE oferuje także swoim klientom innowacyjne produkty, wspierające jednocześnie idee zrównoważonego rozwoju: publiczne i indywidualne stacje do ładowania samochodów elektrycznych oraz zieloną energię wyprodukowaną w parkach wiatrowych zlokalizowanych w Polsce.

Obecnie w Warszawie znajduje się 12 ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych (pierwsza została uruchomiona w 2009 roku). Klienci kupujący samochód elektryczny mogą nabyć jednocześnie w salonach sprzedaży Renault różne modele stacji RWE do indywidualnego ładowania samochodów elektrycznych.
 
Parki wiatrowe

RWE obecnie posiada w Polsce sześć farm wiatrowych.. Pierwsza elektrownia wiatrowa została uruchomiona w 2009 r. w Suwałkach, posiada moc zainstalowaną 41,4 MW. Kolejno realizowano inwestycje w  Tychowie  (34,5 MW), Pieckach (32 MW), Krzęcinie (14 MW) oraz w Taciewie (30 MW).  W kwietniu br RWE uruchomiło park wiatrowy Nowy Staw, zlokalizowany na Żuławach Wiślanych. W sierpniu br. planowane jest zakończenie kolejnego etapu tej inwestycji i zwiększenie jej mocy do 45 MW. W efekcie, łączna moc zainstalowana farm wiatrowych należących do RWE w Polsce wynosić będzie 197 MW. Polska jest strategicznym rynkiem dla RWE w tym obszarze. Dotychczasowe nakłady spółki, tylko na energetykę wiatrową, przekroczyły już 1,4 mld złotych.
 
Sieć energetyczna w Warszawie

Do Grupy RWE w Polsce należy również RWE Stoen Operator. Spółka przeznacza rocznie na modernizację warszawskiej infrastruktury sieciowej ponad 200 mln złotych, co przekłada się m.in. na jeden z najwyższych wskaźników niezawodności sieci elektroenergetycznej i, co warto podkreślić, przy zachowaniu najniższych średnich stawek dystrybucyjnych w Polsce. RWE Stoen Operator jest liderem w Polsce pod względem stopnia skablowania sieci linii średniego i niskiego i wysokiego napięcia. Sieć energetyczna w Warszawie stopniowo staje się inteligentna. Obecnie już wszystkie stacje wysokiego napięcia RWE Stoen Operator są wyposażone w rozwiązania zgodne z założeniami "Smart Grid", które m.in. pozwalają na komunikację z zainstalowanymi w niej urządzeniami i bieżące monitorowanie obiektu. W dalszym etapie spółka planuje doposażyć ponad 5 tysięcy stacji w Warszawie w nowoczesną automatykę, jak również zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej i polskiego Regulatora stopniowo instalować inteligentne liczniki u swoich klientów.
 
Odpowiedzialność społeczna

Integralnym elementem strategii biznesowej RWE jest odpowiedzialność społeczna. Trzy lata po rozpoczęciu działalności w Polsce RWE powołało Fundację, która od początku istnienia realizuje autorskie programy społeczne w obszarach: edukacji w zakresie bezpiecznego korzystania z elektryczności (Bezpieczna Energia RWE), wsparcia pasji sportowych dzieci pochodzących z niezamożnych rodzin (Orliki RWE); doświetlania niebezpiecznych miejsc w stolicy (Oświecona Warszawa), wolontariatu pracowniczego (RWE Companius) i programów stypendialnych dla studentów Politechniki Warszawskiej i Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

W kwietniu 2013 Fundacja RWE w Polsce wraz z Centrum Nauki Kopernik rozpoczęły unikatowy w skali Polski, program edukacyjny o technologiach przyszłości i energii. Program opiera się na specjalnie zaprojektowanym zestawie doświadczalnym POWER BOX, z którego będą mogli skorzystać nauczyciele wielu przedmiotów, w tym szczególnie przyrody, matematyki i techniki. Uczniowie będą mogli samodzielnie przetestować w jaki sposób można pozyskiwać energię z wiatru i słońca, jak ją magazynować, ile energii zużywają różne źródła światła, na czym polega funkcja „stand-by” w urządzeniach elektrycznych, a także na jakiej zasadzie działa samochód elektryczny. Pierwszą edycją programu zostały objęte warszawskie szkoły podstawowe. Jest on skierowany do uczniów i nauczycieli klas 4-6.

RWE obniża ceny energii swoim klientom indywidualnym w Warszawie (PDF | 0.2 MB)