27/07 2005

208 000 zł ze sprzedaży biletów dla ORLIKÓW STOEN


Kwotę 208 000 zł udało się zgromadzić dzięki meczowi Legia Warszawa – Bayer 04 Leverkusen. Pieniądze są przeznaczone na program Orliki STOEN, który wspiera najmłodszych warszawskich piłkarzy.
 
Na dobroczynny mecz Legii Warszawa z Bayerem 04 Leverkusen, który odbył się 12 lipca na stadionie przy Lazienkowskiej, przybyło 11 tys. kibiców. Choć wynik meczu to 2:1 dla Legii, największymi zwycięzcami są młodzi warszawscy piłkarze. Wszystkie wpływy ze sprzedaży biletów – 208 tys. zł – zostaną przeznaczone na program Orliki STOEN.
 
Orliki STOEN to program społeczny, którego celem jest udzielenie pomocy najbardziej obiecującym piłkarzom z warszawskich i około-warszawskich klubów piłkarskich na samym początku ich kariery. Wielu spośród najzdolniejszych dziesięciolatków nie może sobie pozwolić na kosztowny sprzęt sportowy, udział w obozach treningowych czy dodatkowe zajęcia na basenie. Takie problemy pomoże rozwiązać program Orliki STOEN dzięki pieniądzom zebranym w trakcie meczu Legia Warszawa – Bayer 04 Leverkusen.
 
Pierwsze lata treningu mają decydujące znaczenie dla młodych piłkarzy – mówi Roman Kosecki, ekspert programu Orliki STOEN. – Dobrze zapoczątkowana kariera ma szanse pięknie się rozwinąć. Dlatego bardzo się cieszę, że program firmy STOEN jest skierowany właśnie do dziesięciolatków.
 
Firma STOEN wraz z ekspertami – Romanem Koseckim, Dariuszem Dziekanowskim, Jackiem Zielińskim – opracowuje właśnie szczegółowy regulamin programu Orliki STOEN. Zgodnie z jego postanowieniami trenerzy wytypują chłopców z warszawskich drużyn, którzy ich zdaniem powinni zostać objęci programem. We wrześniu kilkudziesięciu chłopców otrzyma pomoc w postaci sprzętu sportowego. W ramach programu Orliki STOEN będą również finansowane dodatkowe zajęcia sportowe, np. na basenie, a także udział chłopców w obozach treningowych.
 
Wszyscy uczestnicy programu będą nadal trenować we własnych klubach. Chłopcy nie będą otrzymywać pomocy finansowej, a jedynie rzeczową. Pomoc będzie kierowana wyłącznie do młodych piłkarzy, a nie do klubów czy trenerów.
Cieszę się, że zainicjowany przez nas mecz Legii Warszawa z Bayerem Leverkusen spotkał się z tak ogromnym zainteresowaniem – mówi Christian Hövelhaus, Członek Zarządu STOEN odpowiedzialny za Departament Handlu. – Dzięki temu udało się zebrać pieniądze na rozwój kariery młodych polskich piłkarzy.