RWE uruchomiło Elektroniczne Biuro Obsługi Klientów

03/02/2010

 

  • Od początku lutego klienci RWE mogą samodzielnie, za pomocą Internetu, o każdej porze i z każdego miejsca weryfikować i kontrolować bieżące rozliczenia oraz zużycie energii
  • e-bok powiększa dotychczasowe możliwości kontaktu klientów ze sprzedawcą energii. Klienci mają już do dyspozycji Centrum Kontaktu z Klientem, czyli całodobową infolinię telefoniczną.


Elektroniczne Biuro Obsługi Klientów  e-bok jest już dostępne dla wszystkich klientów RWE Polska, którzy mają aktualną umowę kompleksową lub sprzedaży oraz dla wszystkich klientów RWE Stoen Operator, którzy mają aktualną umowę dystrybucji. Elektroniczne Biuro Obsługi Klientów RWE oferuje między innymi możliwość samodzielnego sprawdzenia stanu konta, historii finansów, zrealizowanych i oczekiwanych  płatności, historię  przeprowadzonych odczytów liczników energii elektrycznej oraz historię zużycia energii.
W e-boku można również śledzić wystawione dokumenty (faktury, monity) oraz zobaczyć wykresy wizualizujące zużycie energii. Klienci mają możliwość przekazywania wybranych poleceń, na przykład aktualizację adresu korespondencyjnego, podawanie odczytów, zlecenie wykonania usługi itp. Serwis e-bok udostępnia wiele usług za pomocą przygotowanych, spersonalizowanych elektronicznych wniosków lub specjalnie opracowanych formularzy.
Klienci RWE mogą  samodzielnie, za pomocą Internetu, o każdej porze i z każdego miejsca weryfikować i kontrolować bieżące rozliczenia i aktualizować dane niezbędne dla prawidłowego wystawienia faktury, zlecać wybrane przez siebie zlecenia i usługi.
Wiele użytecznych funkcjonalności oraz szeroki wachlarz usług oferowanych w Elektronicznym Biurze Obsługi Klientów będzie dostępny po  przeprowadzeniu procesu rejestracji do e-bok.
Aby zostać użytkownikiem e-bok wystarczy zaakceptować regulamin e-bok oraz dysponować aktualną umową kompleksową lub sprzedaży (na witrynie www.rwe.pl)  lub umową dystrybucji (na witrynie www.rwestoenoperator.pl). Podczas procesu rejestracji należy podać adres e-mail, numer partnera handlowego (dostępny na fakturze) oraz numer PESEL (osoby fizyczne) lub NIP (osoby prawne). Następnego dnia, na adres e-mail, podany podczas rejestracji zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym, z prośbą o dokończenie procesu rejestracji i ustanowienie własnego hasła. Od tego momentu można już korzystać z serwisu. Do kolejnego logowania do e-bok należy używać adresu e-mail i hasła. W razie potrzeby będzie można skorzystać z funkcji „Przypomnij mi hasło”.
 
Obsługujemy już ponad 900 tysięcy klientów, dlatego inwestujemy w kolejne udogodnienia, które ułatwią naszym klientom kontakt z RWE” – powiedział Janusz Moroz, członek zarządu ds. Handlu RWE Polska,. „Internet zagościł w polskich domach na dobre, uruchomienie       e-bok-u dla klientów RWE jest kolejnym narzędziem, które udoskonali nasz serwis i spowoduje, że kontakt klientów z firmą będzie jeszcze wygodniejszy” – dodał Moroz.
 

W serwisie e-bok dostępnym na stronie www.rwe.pl oraz w odrębnym serwisie e-bok dostępnym na stronie www.rwestoenoperator.pl, użytkownik znajdzie regulamin, notę prawną, kontakt do RWE oraz  przewodnik po e-bok. Oba serwisy e-bok są odpowiednio zróżnicowane zgodnie z obowiązującą w energetyce zasadą Unbundlingu (rozdzielenia Sprzedawcy od Dystrybutora).  W e-bok dostępny jest również poradnik dla Klientów RWE (najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi tzw. FAQ) oraz słownik.
Zostały także przygotowane 4 filmiki instruktażowe, które można obejrzeć jeszcze przed zarejestrowaniem się do e-bok. Prezentują one możliwości i funkcjonalności serwisu.
Usługi  zostały zgrupowane w 6 boksach: „Oferty dla Ciebie”, „Usługi dla Lokali”, „Usługi dla Liczników”, „Zgłoś Usterkę”, „Usługi związane z Płatnościami”, „Dokumenty do pobrania”.
e-bok RWE został przygotowany przede wszystkim z myślą o klientach indywidualnych, kupujących energię elektryczną w taryfie G (gospodarstwa domowe) oraz małych i średnich przedsiębiorstwach (taryfa C1x). Z usług e-bok może jednak korzystać każdy klient niezależnie od stosowanej taryfy. Pakiet usług dla klientów kupujących energię w oparciu o bardziej skomplikowane układy pomiarowe, w taryfach innych niż G lub C1x, będzie rozbudowywany w ramach rozwoju elektronicznego biura obsługi.
 
Aby zapewnić klientom dostęp do jak najbardziej aktualnych informacji e-bok umożliwia klientom między innymi podanie raz w miesiącu samodzielnie dokonanego odczytu licznika (jest to dobrowolny odczyt dodatkowy, niezależny od rutynowych odczytów rozliczeniowych realizowanych przez RWE).  Użytkownicy serwisu powinni pamiętać, że wymiana danych pomiędzy systemami rozliczeniowymi a e-bok odbywa się cyklicznie, raz na dobę oraz że informacje dostępne na ich indywidualnych profilach w e-bok odzwierciedlają dane pochodzące z systemów rozliczeniowych. W przypadku rozbieżności zawsze nadrzędne nad prezentowanymi w e-bok są dane zawarte na  wystawionych dokumentach księgowych i fakturach. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, zawsze możliwy będzie kontakt z konsultantem RWE w celu weryfikacji stanu bieżącego.
 Elektroniczne Biuro Obsługi powiększa dotychczasowe możliwości kontaktu klientów z RWE. Klienci mają również do dyspozycji Centrum Kontaktu z Klientem, czyli całodobową infolinię telefoniczną oraz 7 Centrów Obsługi Klienta w kilku dzielnicach w Warszawie Dodatkowo klienci mają możliwość skontaktować się z RWE drogą elektroniczną: info@rwe.pl (klienci indywidualni) oraz infobiznes@rwe.pl (klienci biznesowi).

 

RWE uruchomiło Elektroniczne Biuro Obsługi Klientów (DOC | 0.3 MB)