Liczniki bez tajemnic

Liczniki bez tajemnic

Jak sprawdzić stan licznika? 

Rozwiń

Trzeba postępować zgodnie z instrukcją:

 

Jak mogę zgłosić stan licznika?

Rozwiń

Możesz to zrobić na kilka sposobów:

Jeżeli jeszcze nie jesteś użytkownikiem e-bok RWE Polska, zarejestruj się na e-bok.rwepolska.pl

Co to jest inteligentny licznik? Czym różni się licznik odczytywany zdalnie od zwykłego?

Rozwiń

Licznik z opcją zdalnego odczytu posiada wbudowany modem, umożliwiający m.in. zdalny odczyt danych o zużyciu energii. To, co odróżnia tzw. inteligentne liczniki dla odbiorców komunalnych, od używanych dotąd elektronicznych liczników energii elektrycznej, to przede wszystkim możliwość dwukierunkowej komunikacji, w tym zdalnego odczytu danych i sterowania poborem, pomiar energii biernej oraz wyposażenie w funkcje nadzoru jakości zasilania.

Jak działa nowy inteligentny licznik?

Rozwiń

Z punktu widzenia pomiaru zużycia energii, nowy licznik spełnia te same funkcje, jak dotychczas używane liczniki. Przewagą nowych liczników jest możliwość dwukierunkowej komunikacji.

Czy po wymianie licznika zmieni się umowa?

Rozwiń

Nie. Zmiana licznika nie wpływa na warunki umowy.

Kiedy odczytywane będą liczniki ze zdalnym odczytem?

Rozwiń

Liczniki będą zbierały odczyty, co 15 minut dla taryf C11, C12A i C12B (głównie małe i średnie przedsiębiorstwa) oraz co 60 minut dla taryf GX11 i G12 (głównie gospodarstwa domowe). Dane będą przekazywane do aplikacji centralnej kilka razy na dobę.

Czy do licznika inteligentnego mogą podłączyć się osoby trzecie?

Rozwiń

Nie. Zdalny dostęp do licznika przez osoby nieupoważnione jest zabezpieczony.

Czy za nowy licznik i jego wymianę trzeba płacić?

Rozwiń

Nie. Nie ponosisz żadnych kosztów związanych z wymianą licznika. Wszelkie koszty związane z wymianą licznika pokrywa RWE Stoen Operator.

Znajdź najbliższe Centrum Obsługi Klienta RWE
Centrum Obsługi klienta
Formularz kontaktowy
Kontakt

*Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe